Ik wil beginnen met golfen, wat kan ik doen?

Op veel accommodaties kunt u golfclubs huren. Zo kunt u eerst ervaren of u de golfsport leuk vindt zonder enorme investeringen in materiaal te moeten doen. Heeft u de smaak te pakken, dan is de aanschaf van een halve of hele set clubs het overwegen waard. Qua kleding kunt u op de baan volstaan met sportieve, makkelijk zittende kleding (liever geen trainingspakken!), schoenen met profiel (gymschoenen), het liefst golfschoenen en een golfhandschoen om zo beter te grippen.

Heeft u inmiddels al een aantal keer geslagen op de driving range en wellicht al eens een les gehad bij een professional maar nog geen baanpermissie/handicap? Kijk dan eens op de website van onze partner Golfles Nederland om deze in een weekend te behalen met de beginnerscursus!

Hoe krijg ik een handicap?

Voor het behalen van een handicap is het noodzakelijk om met jouw reeds behaalde baanpermissie een qualifying kaart te lopen met een marker die ook een GVB in bezit heeft. Deze eerste qualifying kaart zal altijd geverifieerd worden door United Golfclub. Heb je reeds een qualifying kaart gelopen? Stuur deze dan op per post of scan de kaart in en stuur deze naar [email protected].

Is een Golfvaardigheidsbewijs (GVB) verplicht als ik wil golfen?

Hoewel er – ook in Nederland – enkele accommodaties zijn waar je zonder HCP 54 terecht kunt, stellen de meeste banen HCP 54 toch verplicht als u de 9 of 18 holes baan wilt spelen. Als lid van United Golfclub kunt u uw HCP 54 snel en voordelig behalen met aantrekkelijke kortingen op de lesgelden. Na een gedegen opleiding onder leiding van ervaren professionals (golfleraren) doet u examen en indien u aan de eisen voldoet, krijgt u uw HCP 54 toegewezen. Het bewijs van HCP 54 is een officieel document, gecertificeerd door de Nederlandse Golf Federatie (NGF) en internationaal geaccepteerd.

Als ik vandaag lid word en de betaling heb geregeld, wanneer ontvang ik dan mijn NGF/UGC-pas?

Binnen drie weken kunt u het pasje thuis verwachten per post.

Ik heb dit jaar nog geen pas ontvangen, hoe kan dit?

Ieder jaar ontvangen wij in februari de nieuwe passen voor het lopende jaar. Iedereen die voor februari al lid was ontvangt deze pas uiterlijk eind februari/begin maart. Mocht u deze vanwege onbekende redenen niet hebben ontvangen dan horen wij het graag voor 1 april. Voor deze datum heeft iedereen de mogelijkheid een gratis duplicaat aan te vragen. Indien er na 1 april een duplicaat wordt aangevraagd zit hier voor leden met het Zilveren lidmaatschap €12,50 kosten aan verbonden.

Aanvragen van een duplicaat kan worden gedaan door een e-mail te sturen naar [email protected]. Mocht u net lid zijn geworden en binnen 3 weken geen pas hebben ontvangen kunt naar ditzelfde e-mailadres een verzoek voor het aanvragen van een duplicaat indienen.

Ik ben mijn pas verloren, hoe vraag ik een nieuwe aan?

Aanvragen van een duplicaat kan worden gedaan door een e-mail te sturen naar [email protected]. Voor leden met een Goud lidmaatschap zitten hier geen kosten aan verbonden, voor leden met een Zilveren lidmaatschap kost dit €12,50.

Ik wil mijn abonnement beëindigen

Natuurlijk kunnen wij u niets verplichten, maar denk nog even mee over het volgende. Onze vereniging is baanonafhankelijk en rekent een van de laagste lidmaatschappen in haar soort. Daarbij krijgt u bij een Goud lidmaatschap de nodige kortingen van verschillende aanbieders. Mocht iets u nog niet duidelijk zijn en dat beweegt u op te zeggen, neemt u dan nog even contact met ons op. Misschien zien wij of u iets over het hoofd en kunnen we u alsnog behouden als lid van onze vereniging. Ons telefoonnummer is 020-4496095. Daarnaast willen wij u vragen om rekening te houden met de voorwaarde dat één maand voor verlengdatum uw opzegging bij ons bekend moet zijn. Wat de verlengdatum van uw lidmaatschap is vindt u bij uw persoonlijke login pagina ,onderaan Mijn profiel achter Factuur op.

U kunt uw abonnement opzeggen via het formulier op deze pagina.

Hoe kan ik mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam opvragen?

Kies voor de login optie in het menu. In beeld verschijnt nu een nieuw scherm waar je kunt kiezen om het wachtwoord op te vragen. Weet u ze allebei niet meer? Uw gebruikersnaam is altijd uw persoonscode, deze is ook terug te vinden op uw NGF kaart.

Hoe vul ik een scorekaart in?

Na het inloggen klikt u op de knop kaarten. Om een nieuwe scorekaart in te voeren klikt u boven in beeld op de knop Nieuwe kaart invoeren. Vervolgens dient u de verplichte velden en vervolgens uw score in te voeren.

Uiteraard is het ook mogelijk om een scorekaart via de GOLF.nl app door te voeren. Houd er rekening mee dat het een aantal dagen kan duren voordat scorekaarten ingevoerd in de Golf.nl app zijn gesynchroniseerd met ons systeem.

Hoe schrijf ik me in voor een evenement/wedstrijd?

Eerst dien je in te loggen. Vervolgens ga je boven in beeld naar de knop Wedstrijden. Hier vind je de toekomstige evenementen en direct inschrijven via de hiervoor bestemde knop. Wil je iemand meenemen naar een evenement? Geen probleem laat het wel even van tevoren weten door te mailen naar [email protected].

Mijn handicap is aangepast terwijl ik geen kaart heb ingevoerd, hoe kan dit?

Dit is hoogstwaarschijnlijk het gevolg van de jaarlijkse handicap herziening van de NGF. De (jaarlijkse) handicapherziening is gebaseerd op een formule die een eventuele aanpassing van de handicap van een golfer adviseert. Bij de herziening wordt aan de hand van de scores gekeken of de handicap van een golfer klopt. Een aanpassing zorgt ervoor dat de handicap weer past bij de speelsterkte die een golfer heeft. Meer informatie kunt u vinden op de website van de NGF.