Hooge Graven Golfclub Ommen

De baan werd begin negentiger jaren van de vorige eeuw ontworpen door de bekende baanarchitecten Eschauzier en Tate. Uitgangspunt voor hun ontwerp was een groot bosgebied op de zandgronden ten noordoosten van Ommen. Een gebied met een goede natuurlijke afwatering, waardoor de baan vrijwel het gehele jaar door bespeelbaar is. Op 25 september 1993 opende Mr. P. van Vollenhoven de baan. Naast een 9 holes baan werden de drivingrange, putting- en chippinggreen met oefenbunker en een 9 holes Par 3 baan in gebruik genomen.

Negen jaar later, op 21 september 2002 kwam Mr. P. van Vollenhoven de uitbreiding met negen holes openen. De uitbreiding ligt deels in hetzelfde bosgebied en deels in een open landschap omzoomd met bossen. De architecten zijn er zeer goed in geslaagd om van de oude en de nieuwe holes één geheel te maken. Alleen leden, die al langer lid zijn kennen het verschil tussen nieuwe en oude holes. Zo beschikt Hooge Graven thans over een schitterende 18 holes par 72 baan en een 9 holes compact course. Deze biedt startende golfers een goede gelegenheid om zich tegen relatief geringe kosten de golfsport eigen te maken.

Onze korting

Leden van United Golfclub krijgen een korting van €5,- op de originele greenfee tarieven voor 9 en 18 holes. De korting kan niet toegepast worden op aanbiedingen of arrangementen.

Boeken

Boek/reserveer uw starttijd bij Hooge Graven Golfclub Ommen